Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

ΤΟ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΠΑΛΙΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ!!!!!



Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ !!!!





Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι συνυφασμένο με την ιστορία της Ελλάδας. Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, αστυφιλία, οικονομικά προβλήματα, λανθασμένη κρατική πολιτική και μνημόνια, άφησαν τα σημάδια τους στην άνω των 100 χρόνων λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011.


Στην ακμή του, το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως καθώς και 251.000 τόνους εμπορευμάτων. Κάλυπτε 750 χλμ, διέθετε 159 σταθμούς και εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως οι: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Διακοφτό, Αίγιο, Πάτρα, Καβάσιλα. Κυλλήνη, Αμαλιάδα. Κατάκωλο, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία, Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μεγαλόπολη, Τρίπολη, Άργος, Ναύπλιο, Νεμέα.

Σταθμός Πειραιά


Σταθμός Κορίνθου

Το σιδηροδρομικό δίκτυο κατά την διάρκεια της ιστορικής του πορείας όλα αυτά τα χρόνια, συμβάδιζε με τα προβλήματα της χώρας. Κατασκευάστηκε για να βοηθήσει την εκβιομηχάνιση του τόπου. Το λογικό θα ήταν να είχε κατασκευαστεί για να εξυπηρετήσει μία ήδη υπαρκτή ανάγκη μεταφοράς βιομηχανικών εμπορευμάτων. Η Ελλάδα όμως ποτέ δεν έγινε μία βιομηχανική δύναμη. Έτσι, η εμπορική του χρήση ήταν στραμμένη στην μεταφορά της γεωργικής παραγωγής η οποία στην Πελοπόννησο ποτέ δεν ήταν μεγάλη καθώς κυριαρχούσαν οι μικρές οικογενειακές παραγωγικές μονάδες που κάλυπταν μικρό ποσοστό καταναλωτών.

Σταθμός Άργους

Σταθμός Αχλαδοκάμπου

Σταθμός Ελαιοχωρίου
Σιδηροδρομικός Σταθμός Ελαιοχωρίου

Σταθμός Τριπόλεως

Όποιος έχει ταξιδέψει σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο γνωρίζει πολύ καλά την ομορφιά του τοπίου από την Αθήνα έως τη Καλαμάτα και παραθέτω :
Νομός Αργολίδας: Φαράγγι Ανδρίτσας και οροπέδιο Αχλαδοκάμπου. Νομός Αρκαδίας: Πέρασμα του Καλογερικού (το υψηλότερο σημείο σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα με 814μ.), φαράγγι Νικολακάκαινας (δίπλα στις πηγές του Αλφειού), κοιλάδα του Ίσσαρη στα σύνορα Αρκαδίας – Μεσσηνίας (το πιο δύσκολο και όμορφο κομμάτι του δικτύου). Νομός Μεσσηνίας: Η ημιορεινή διαδρομή μεταξύ Ζευγολατιού Καλουνερού και το πέρασμα δίπλα από τις αμμοθίνες της Κυπαρισσίας (Καλονερό - Ζώνη Νατura 2000). Νομός Ηλείας: Λιμνοθάλασσα και Φοινικόδασος Καιάφα. Νομός Αχαΐας: Φαράγγι Βουραϊκού (Οδοντωτός). Νομός Κορινθίας: Στενά Δερβενακίων.

Σταθμός Καλαμάτας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου