Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

CHITTAGONG BANGLADESH, ΔΙΑΛΥΤΗΡΙΑ ΠΛΟΙΩΝ Η ΔΙΑΛΥΤΗΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ??


CHITTAGONG - BANGLADESH, τα διαλυτήρια πλοίων και οι άθλιες συνθήκες εργασίας.


Η διάλυση ενός πλοίου ή το σπάσιμο (scrap ή ship demolition), γίνεται όταν ένα πλοίο δεν είναι πλέον λειτουργικό, έχει φτάσει τα χρόνια για τα οποία κατασκευάστηκε,  έχει ζημιές οι οποίες δεν συμφέρουν τον ιδιοκτήτη ή οτιδήποτε άλλο. 
Το σπάσιμο, επιφέρει ένα πολύ σημαντικό ποσό στον ιδιοκτήτη που προέρχεται από την ανακύκλωση του χάλυβα από μηχανήματα και γενικότερα από τον εξοπλισμό του πλοίου που είναι σε καλή κατάσταση και μπορεί να αξιοποιηθεί.





Σε ακτογραμμή μήκους οκτώ μιλίων εργάζονται περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι. Για μέτρα ασφαλείας, ούτε λόγος. 
Η διάλυση των πλοίων περιλαμβάνει την αφαίρεση υλικών που μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν ή έχουν κάποια αξία και στη συνέχεια την ολική διάλυση του σκάφους. Οι εργάτες κόβουν με τα χέρια τους τα κομμάτια μετάλλου, που στη συνέχεια καταλήγουν σε χυτήρια.

national_photo1


Φως στη «βιομηχανία» διάλυσης πλοίων στο Μπαγκλαντές, όπου οι εργάτες βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με τους τραυματισμούς και τον θάνατο για μερικά δολάρια τη μέρα ρίχνουν οι φωτογραφίες που ακολουθούν. 
Το διαλυτήριο πλοίων στο Chittagong είναι το μεγαλύτερο του είδους του στον κόσμο.





Κατά την δεκαετία το 1980 υπήρξε σταθερή αύξηση και ανάπτυξη της βιομηχανίας ενώ την δεκαετία του 1990 κατατάσσεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε χωρητικότητα πλοίων που διαλύθηκαν. 

Το 2008 υπήρχαν 26 διαλυτήρια στην περιοχή και το 2009 40!

Ο Peter Gwin του National Geographic επισκέφθηκε την περιοχή για να δει με τα μάτια του τη διαδικασία. «Συνάντησα δεκάδες από τους εργάτες, οι περισσότεροι είχαν μεγάλες βαθιές ουλές, «Chittagong tattoos» τις αποκάλεσε ένας από αυτούς. Κάποιοι είχαν χάσει δάχτυλα, άλλοι την όρασή τους από το ένα μάτι».





Η διάλυση πλοίων και η εκμετάλλευση του χάλυβα εμπεριέχουν μεγάλους κινδύνους σε ατυχήματα αλλά και σε απαγορευμένες και επικίνδυνες ουσίες για τον άνθρωπο. 
Μία τέτοια ουσία είναι ο αμίαντος ο όποιος χρησιμοποιείται ευρέως στα παλαιότερα πλοία, μέχρι την απαγόρευση του.




Η διάλυση των πλοίων σε ανεπτυγμένες χώρες βασίζεται σε πιο αυστηρές διαδικασίες και κοστίζει περισσότερο, σημειώνει η Daily Mail, γι’ αυτό και μεγάλος μέρος της γίνεται σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, την Ινδία και το Πακιστάν όπου τα εργατικά χέρια κοστίζουν λίγο και επίβλεψη ουσιαστικά δεν υπάρχει…



Τα τελευταία χρόνια, η διάλυση πλοίων έχει ευαισθητοποιήσει πολλές οργανώσεις, λόγω της περιβαλλοντικής ανησυχίας τους και την προστασία της υγείας των εργαζομένων. 
Μην ξεχνάμε ότι κανόνες και νόμοι, γύρω από ευαίσθητα ζητήματα όπως είναι, η προστασία και η ασφάλεια των εργαζομένων, είναι ανύπαρκτοι ή σχεδόν ανύπαρκτοι σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές.





Άλλωστε όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, οι συνθήκες εργασίας είναι απαράδεκτες και είναι ένα παράδειγμα εκμετάλλευσης των ανθρώπων και κυρίως τον μικρών παιδιών που ζούνε στις χώρες αυτές,
όπου η αξία της ζωής δεν έχει και πολύ σημασία.



video:
 

photos: http://ngm.nationalgeographic.com/
ΠΗΓΗ:http://www.e-nautilia.gr/
ΠΗΓΗ:http://www.hellasforce.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου